שכונת הדר הוד השרון

שכונת הדר היא אחת השכונות הוותיקות בהוד השרון. בתוך השכונה עובר נחל הדר שמגיע מגבעת חן וממשיך עד לפארק האקולוגי בהוד השרון. בשכונה עתודות קרקע ניכרות והיא עומדת בפני תוכנית פיתוח אדירה ומשמעותית.

בתוך השכונה נמצא מתחם בית הנערה שכיום עובר תהליכי אישור אחרונים. תוכנית זו תשנה את אופייה של השכונה ותהפוך אותה משכונה ירוקה בעלת בניה נמוכה, למצבור ענק של בניניים וכבישים, בדומה לשכונת 1200 וכביש 531. נחל הדר, שהוא נכס אדיר עלול להיקבר תחת בטון ולהגדיל את הסכנה לשיטפונות באיזור.

כאנשים ירוקים, אשר אוהבים את הסביבה, ליבנו נמחץ לנוכח מה שצפוי באיזור זה.

אם נקבל מספיק כוח במועצה, נפעל לצימצום הפגיעה במרקם של השכונה. נדאג להגן על נחל הדר, נצמצם את הבניה ונפעל כמיטב יכולתנו על מנת לצמצמם את הבניה וסלילת הכבישים מתוך הכרה שבניית כבישים לא תביא לפתרונות. רק מערכת היסעים המונים תוכל למנוע פקקי ענק בהוד השרון. כבר עכשיו כביש 5 וכביש 4 עומדים לפני קריסה. הוספת נתיבים לא פתרה את בעיה. הוספת יציאות מהוד השרון לא יעזרו כי למכוניות לא יהיה לאן לצאת. העתיד הקודר העומד בפנינו הוא של פקקים אין סופיים והמשך ביזבוז זמן וכסף ללא שום תכלית.

תוכניות הפיתוח באיזור עלולות לקרוע את המרקם העירוני, להפריד בין החלק הצפוני של מערב העיר לדרומה, אבל לא יפתרו את הבעיות של העיר אפילו בטווח של שנים בודדות. תוכניות הפיתוח רק יגרמו לאובדן צביונה הירוק ולפגיעה אנושה באיכות החיים של תושביה. רק הירוקים יכולים לפעול לצימצום הנזק. רק אנחנו לא מונעים משיקולים זרים. התוכניות כבר בהכנה, התעוררנו מאוחר. אבל עדיין יש תקווה. לא נוותר.

בצהוב, הכביש המתוכנן. מצד ימין דרך רמתיים, במקביל לשכונת ציר החינוך ועד לכביש 4.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *