הצילו את בית הנערה

מתחם בית הנערה, אולי המתחם המדהים ביותר בשרון, עומד לעבור שינוי גדול. הוא כבר לא יהיה כפי שהוא. הוא יאבד מהקסם שלו ולא ירוויח דבר.

על מנת לעזור לנו להילחם על המתחם, אנא הצטרפו לעצומה של נאמני העצים הוד השרון.

מתחם בית הנערה הוא קודם כל מתחם של עצים מפוארים. של שדרות נישאות ועצים נפלאים. בסרטון הזה, תוכלו להתרשם על מה אנחנו נאבקים.

כאשר מעיינים בתוכניות של עיריית הוד השרון, נראה שכל המילים הנכונות נאמרות .כל המושגים הנכונים מוזכרים, ממש גן עדן של פיתוח סביבתי מתחשב ועדין. אבל הצהרות לחוד ומעשים לחוד. בפועל, העירייה אינה שומרת מספיק על העצים בפרויקטים שהיא מבצעת. דוגמא עצובה לכך היא מותה של שדרת עצים למרות שאריק יפה מנאמני העצים התריע וחזר והתריע על הפגיעה הצפויה בעצים הנדירים הללו.

המקומות יפים ביותר הם המקומות שקשה להגיע אליהם. במתחם בית הנערה יש כמה מקומות שאין בהם שבילים. שאנשים לא מגיעים אליהם, והקסם שלהם הוא בכך. בפראיות שלהם. התועלת לסביבה מאיזורים כאלו היא אדירה. לשם בורחים בעלי החיים, שם גדלים הצמחים הנדירים.

אחד השינויים שעיריית הוד השרון מתכוונת לבצע הוא שימורים של הבניניים הישנים בבית הנערה. השימור הזה הינו מאוד בעייתי כי משמעו הכנסת כלים כבדים ופגיעה אנושה בסביבה. אנחנו בנאמני העצים היינו רוצים לראות כיצד משאירים את המקום לנפשו. שלא יגעו בו. הכי טוב לטבע כאשר משאירים אותו לבד. השארת המתחם כפי שהוא תספק חוויה מיוחדת לדורות הבאים. הפיכתו לפארק מוסדר רק תפגע בו ובחוויה שהוא מאפשר לציבור. מקומות שהטבע פועל בהם ללא הפרעה הם נדירים. הם נכסים שלא קיימים כבר כיום באף עיר. אנחנו נפעל לשמר את מתחם בית הנערה עם כמה שפחות פיתוח.

לעיתים לא מדובר על תוכניות גדולות, אלא על האופו שבו העובדים עושים את עבודתם בפועל, בחוץ. כאילו אף אחד לא אמר לשמור על עצים, כאילו מעולם לא שמעו או ביקשו. וכאן המקום של העירייה. לוודא שעובדים עוברים הדרכה לפני שהם נכנסים אל רחובות העיר עם כלי עבודה. העצים הם הנכסים של העתיד, הם נכסים שברירים והם בידנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *