עיזרו להציל את יער סירקין

יער סירקין הוא כינוי לשטח שבו נמצא מחנה סירקין (כנף 12) לפני שפונה. מינהל התכנון, גוף של המדינה שקיבל הרבה החלטות מעוררות מחלוקת החליט לקדם במקום הקמה של 12,000 יחידות דיור, למרות התנגדות הרשות המקומית בשל מחסור בתשתיות.

מסמכי התוכנית

חתמו עכשיו על העצומה!

תצלום מתוך הויקפדיה

כמו כל שדה תעופה אחר, מדובר על שטח נרחב ביותר. כיום, הוא נמצא בפאתי פתח תקווה על רוב השטח בינה לבין כביש 6. כמו ברבים מבסיסי צה"ל גם בשטח בסיס זה התפתח טבע פראי, הכולל מגוון של חיות ועצים. הייחוד של שטח זה שהוא מהווה מסדרון אקולוגי קריטי בחשיבותו למעבר בעלי חיים מצפון לדרום. זאת אחרי הפגיעה האנושה של כביש 6 וחיסול שטחי גידול בעקבות הרחבת הערים.

גם הסביבה של הבסיס עומדת לעבור שינויים שיפגעו אנושות בטבע. החל מהמסילה המזרחית ותחנת הרכבת של נחלים ועד להרחבה של העיר אלעד.

אי לכך, קיימת חשיבות יתרה להגנה על העצים במתחם סירקין. עצים לא רק עוזרים ברמה הגלובלית לצימצום נזקי האקלים, אלא גם ברמה המקומית. מורידים את הטמפרטורות ומהווים בית גידול להמוני בעלי חיים, עופות, יונקים וחרקים. עץ וותיק הוא בריה נדירה. היחס לעצים בישראל גורם לכך שרובם של העצים לא יגיעו לגילאים מופלגים שבהם יש בהם באמת תועלת סביבתית. עץ וותיק הוא מתנה מהעבר אל העתיד ואסור לנו בהווה לפגוע בהם. מתחם סירקין הוא פנינה סביבתית ואסור שיפול ללא קרב לידיהם של כרישי הנדל"ן.

התפלחתי לבסיס הנטוש. אסור לציבור להיכנס לשם, לטענתם, בגלל חשש למוקשים. למיטב ידעתי אין מוקשים בבסיסי צה"ל. אולי נפלי תחמושת. אבל חסכתי לכם להיכנס. אבל זה לא מונע מאיתנו להיאבק. אל תתנו לעצים להיכרת. זו החובה שלנו כפי הדורות הבאים.

העצים בצהוב בשרטוט, עצים שיכרתו, מאות רבות, זה רק חלק מההשמדה, כפי שמוצגת בגליון מצב מוצע מצב 4


חתמו עכשיו על העצומה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *