המקורבים של אמיר כוכבי

לראש העיר כוח אדיר. לרשותו של ראש עיריית הוד השרון עומד תקציב של כמעט מילארד שקל בשנה (800 מליון תקציב שוטף + 300 מליון תקציבי פיתוח). אך זהו רק קצה הקרחון. לראש העיר השפעה על פרויקטי בינוי בעירו. להכניס דברים לפרופרציות, הערך של בניין בן 20 קומות עומד על בערך רבע מילארד ש"ח. העירייה יכולה להחליט על הקלות לפרויקטים שערכן יכול להגיע לעשרות ומאות מליוני שקלים. בנוסף לכך, קידום פרויקטיים מסויימים מהר יותר מאחרים, יכול לחסוך ליזמים סכומים ניכרים על הוצאות מימון.

בשנה האחרונה פעלתי על מנת לקבל מהעירייה רשימה של בקשות להיתרים ופרק הזמן שלקח לטפל בהן. העירייה סירבה לספק חומרים אלו באופן מלא וניתן לשימוש. (מה שקיבלנו הם דפים מודפסים עם מידע חלקי).

בשנים האחרונות הצטברו טענות כלפי הנוגעות להשפעה זרה של מקורבת אחת בעיקר, הגברת איילת שמש. איילת שמש ובעלה ירון שמש הם יזמי נדל"ן משמעותיים בהוד השרון. איילת שמש, פועלת בלשכת ראש העיר, בזמן שהחברה שיש לה בה מניות שותפה לפרויקטים הנעשים בשיתוף פעולה עם העירייה, למשל פרויקט בני ברית. אומנם כוכבי נמנע מהשתתפות ברוב הישיבות הנוגעות לפרויקט וזאת בשל ניגוד עניניים, אך לכאורה עצם המצאותה של בעלת מניות בחברה יזמית בלשכת ראש העיר יש בה ללדעתי טעם מסויים לפגם.

הביקורת על פרויקט בני ברית

במסגרת פרויקט "בני ברית" היזם ירון שמש פעל עם עיריית הוד השרון על מנת לבצע פרויקט בינוי גדול על שטח שלעירייה יש בה אחוזים ניכרים. למרות מאמצי הקואליציה, הפרויקט לא קיבל את כל האישורים הנדרשים וזאת בשל התנגדות ברגע האחרון של חלק מחברי המועצה. הטענה העיקרית היא שלא קיימת הערכת שמאי עדכנית לגבי הפרויקט, כל שלעירייה אין לכאורה מידע האם הפרויקט הזה יביא למיצוי את כל הזכויות שלה על המתחם. במצב כזה, יתכן שעיריית הוד השרון מעניקה הקלות בהיקף של עשרות מליוני שקלים, מבלי שלמעשה ניתן להעריך באופן מלא את היקף התמורה לעירייה ואת הרווח ליזם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *