אומרים לא לתחנת כוח ריינדיר – תחנת כח כפר סבא

בחודש שעבר החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) להתעלם ממדיניות הממשלה וממחויבויות האקלים של ישראל ולהמליץ לממשלה על הקמה של שלוש תחנות כוח גזיות חדשות: OPC-2 בחדרה, קסם ליד ראש העין, ותחנת ריינדיר ממזרח לכפר סבא שכבר אושרה בעבר. עכשיו ההחלטה בדבר שלוש תחנות הכוח הפחממניות הללו, יחד עם מספר תחנות נוספות שאושרו במוסדות התכנון בעבר, עוברת אל הממשלה.

אנו נמצאים במאבק אזורי משותף על שתי מגה תחנות עם מס רשויות ביניהן: כפר סבא, הוד השרון, אלפי מנשה, ראש העין, כוכב יאיר, שומרון, טירה גלגוליה אורנית ועוד. זהו מאבק משותף של ראשי רשויות, ותושבים.

איזו עיר תקבל תחנת כוח? כפר סבא? ראש העין או אולי חדרה? על אילו מתושבי הערים הללו נגזר להיפגע.

היכן רוצים להקים תחנת כוח חדשה? במרחק פצצת מרגמה קטנה מקלקליה.

רקע: באפריל 2017 קיבלה הממשלה החלטה במסגרתה הוסמכה חברה פרטית המייצגת את תאגיד הענק הגרמני Siemens, ומושקעת בה קבוצת הפניקס ביטוח, הפניקס ביטוח חיים ואקסלנס קסם, חברת רפ"ק ועוד שנבחרו לתכנן – כנראה ללא הוצאת מכרז – הקמתה של תחנת כח דו -דלקית (גז וסולר) בהיקף של 1,400 מגה וואט, סמוך לתחנת הדלק "מפגש השלום" בדרום השרון.


תחנה שתפגע בתושבי הישובים כפר סבא, הוד השרון, גלגוליה, כפר ברא, הוד השרון, מתן, שדה חמד, נוה ימין וישובי דרום השרון, אלפי מנשה וישובי השומרון, כוכב יאיר צור יגאל טירה וטייבה.


תחנת הכח המתוכננת ממוקמת 800 מטר מבתי יישובינו וגודלה 252 דונם –פי שלש וחצי מתחנת "רידינג". התחנה המתוכננת היא מפעל ענק מזהם ומסוכן לייצור חשמל על בסיס גז וסולר.החלטת הממשלה, אם תתקבל, עלולה לפגוע בעתיד של כל האזור. איזור הכולל חצי מליון תושבים, תושבים יהודים וערביים: הערים ראש העין וכפר סבא, יישובים קהילתיים וקיבוצים: מתן ,ירחיב, נירית, שדה חמד, נווה ימין וחורשים, המועצות האזוריות דרום השרון, ג'לג'וליה, טייבה אלפי מנשה, כוכב יאיר צור יגאל.

שתי שניות (עבור קליע) מקלקליה, קצת יותר עבור הזיהום להגיע לכפר סבא

הילדים והנכדים שלנו לא יסלחו לנו אם נגדל אותם בצל ארובות מזהמות ומסכנות חיים וכולנו נהיה חשופים לכימיקלים ולחומרים מסוכנים. הקמת התחנה תגרום לנזק בלתי הפיך ובכיה לדורות ובכך מהווה איום אסטרטגי על כל אזור השרון!
אנחנו מתנגדים נחרצות להחלטה גורלית זו:

  • "פצצה מתקתקת" – סכנה ביטחונית ובטיחותית מיידית לכל יישובי האזור – התחנה נמצאת במרחק 170 מטר מגדר הגבול ו -700 מטר מבתי קלקיליה והיא מהווה מטרה נוחה לפעילות טרור (פגיעה במתקן אסטרטגי של מדינת ישראל)זיהום אויר
  • סכנה לבריאות הציבור – התחנה תפלוט חומרים מזהמים העלולים לסרטן, אסטמה, מחלות לב ומחלות קשות אחרות בשל כמות תחמוצת גפרית וחלקיקים נשימתיים שיפלטו לאוויר
  • פגיעה אקולוגית חמורה – התחנה תגרום לפגיעה אקולוגית בלתי הפיכה לכל הסביבה של יישובינו :יער קיבוץ חורשים, אדמות החקלאים, חצרות הבתים ובעלי החיים. פגיעה במשק המים – תחנת הכוח המתוכננת יושבת על קרקע שמתחתיה שני אקוויפרים ומי תהום עתודות המים של המדינה. החלקיקים והרעלים שיורדים לקרקע – נספגים במי הקרקע ומזהמים. במידה ותהיה דליפה, יפגעו גם עתודות המים.
  • עתיד תכנוני התחנה בהיותה קרובה לישובים שלנו תחסום כל אפשרות של פיתוח, בנייה והתרחבות בישובים הסמוכים. שרי ועדת הדיור והתשתיות בכנסת אנו קוראים לכם לעצור את ההחלטה האומללה שתמית אסון על אזור דרום השרון והשומרון

עתיד ילדנו, נכדנו ובריאותנו – בידכם. אין הזדמנות שנייה!!!

הצטרפו אל המאבק באמצעות מטה המאבק

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של המאבק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *