מה יעלה בגורלו של נחל הדר בהוד השרון?

בזמן האחרון אני עובד עם אירית חולי נחום, פעילת נחל הדר, לנסות להבין מה בדיוק מתכוונים לעשות בתוכנית בית הנערה. תוכנית בית הנערה היא הרבה יותר רק מפארק בית הנערה (המתחם המקסים שכולנו מכירים וגם הוא יפגע קשות בה). מדובר על עוד מאות דונמים מדרום לפארק. שטחים שחלקם בנויים וחלק נכבד מהם חקלאיים. מבחינה אקולוגית, שטחים חלקאיים הם לא אידאלים, אבל הם עדיין בעלי תפקיד חשוב מאוד, עוזרים לספוח מי שטפונות ולהקל על מצוקת החום בסביבה. כרגע אנחנו מתמקדים בגורלו נחל הדר. נחל הדר הוא אחד מיובילי הירקון,הוא מגיע אל הפארק האקולוגי ומתחיל ברמות השבים. כך שהוא למעשה חוצה את העיר. באיזורים המתוכננים בגני צבי (לא היכן שכבר בנוי, אלא באיזורים חדשים). על פניו, נראה שמתכוונים לכסות חלק נכבד מהערוץ הנפלא הזה בבטון.

התוכנית כבר מאושרת וניתן לעיין בתוכניות באתר של מנהל התכנון (https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/4098222/310). ניתן לראות שם את תוכניות הניקוז ותוכניות הפיתוח של כל השטח הענק הזה.

התוכניות הללו ישפיעו על העתיד של העיר, מדובר על מאות דונמים (619) ועל אלפי יחידות דיור (2494).

ראש העיר הנוכחי אכן פעל כדי לצמצם את הנזק לפארק בית הנערה, אבל למרות שהוא הגיש תוכנית שינויים לגבי הפארק, הוא לא נגע בשאר התוכניות. ככול שאנחנו לומדים אותן יותר, כך אנחנו מבינים עד כמה היא לא מעודכנת בכל המידע שנצבר בשנים האחרונות לגבי האופן הנכון שיש להתייחס למרקם העירוני. התוכנית תוכננה במשך שנים רבות, ואין פלא שהיא מייצגת נאמנה את מה שחשבו לנכון לפני 20 שנים. אבל מאז עבר זמן רב.

למעשה, אולי מזל שראש העיר לא נגע בה. הרי בתוכנית במזרח העיר, הוא הגדיל את מספר הקומות המותמרות מ-10 ל-14. שזה בניגוד גמור למה שנעשה בכפר סבא הירוקה או בשכונת נווה זמר ברעננה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *