מפגינים אל מול איילת שקד! הגז הזה יהרוג אותנו!

הגז הזה יהרוג אותנו. ואת ילדנו את הסביבה שבא אנחנו חיים. הגז הזה יהרוג אותנו אך בגלל תאוות בצע של תאגידים. לא בשל הצרכים של המדינה.

אילו השאלה היתה הצרכים של המדינה, היינו נושאים בעול כמו כל איזור אחר, אבל הפעם, מי שבחר לשים אצלנו תחנות גז ענקיות אינה הממשלה, אלא תאגידים. תאגידים אשר באים ב-"יוזמות" למשק החשמל. היוזמות של התאגידים לא הסתיימו בכתיבת ניירת להכנת התחנה אלא גם הגיעו אל המחוקק עצמו, והצליחה לשכנע אותו במה שנקרא "דמי זמינות". סכומים מאוד גבוהים, אשר יובטחו ליזם גם אם המדינה לא תקנה ממנו את החשמל. למה? ליזם אין כמעט שום סיכון. רק למדינה יש סיכון, והסיכון הבריאותי, על כולנו.

אז התאגידים החליטו לבנות תחנת כוח כאן, למרות, שכל הבדיקות שערכנו, אצל מיטב המומחים בארץ, מצביעות על כך שאין צורך בתחנות חדשות מונעות מגז. יכולת הייצור כבר עכשיו יכולה לספק את כל הצרכים של ישראל אם יספקו לה מספיק גז. וגז, לא חסר.

אנחנו לא מתעלמים מהצורך של ישראל בהגדלת משק החשמל. גם אנחנו אזרחים, גם אנחנו נשמח למכוניות מזהמות פחות ושקטות יותר. גם אנחנו נשמח לאוויר נקי יותר, אבל אנחנו לא חושבים שגז זו הדרך הנכונה.

לא רק בשל הסכנה לזמינות שלו, אלא בעיקר משום שניתן לספק את הצרכים העתידיים של ישראל באמצעות אנרגיות מתחדשות. אם המדינה תבחר להקים תחנת כוח, היא תסתום את רשת ההולכה באופן שלא יהיה מקום יותר לאנרגיות מתחדשות. זה לא גז + אנרגיות מתחדשות, זה גז או אנרגיות מתחדשות. וזה משהו שהיזמים מעדיפים שלא תדעו.

מדינת ישראל צריכה לחשוב באופן אסטרטגי ונכון. למשל, עיסקה של חשמל בעד מים מול הירדנים יכולה להבטיח יציבות בשל התלות ההדדית ולאפשר לשני הצדדים לשגשג. החידושים בתחום האנרגיה הסולארית לא מפסיקים. הכל מקירוי של מקווה מים, דרך שימוש מעורב בחקלאות ועד ציפוי בתים.

אנחנו צריכים את עזרתכם. להציל את אחד האיזורים היפים והחשובים מבחינה אקולוגית, בית לחצי מליון איש, אשר יזמים זריזים מצאו דרך לעשות מילארדים. אם לא מהבריאות שלנו, אז מהמיסים שלנו שנשלם להם בדמות "דמי זמינות".

יצאנו להפגין. צרו איתנו קשר כאן. (טופס בתחתית הידיעה) העבירו בבקשה הלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *