שכונת גלגל המזלות הוד השרון

שכונת גלגל המזלות היא אחת השכונות המוצלחות בעיר, והתושבים שבה אכן בעלי מזל. היא ממוקמת במרחק הליכה ממרכז העיר, המדרכות בה רחבות אבל התנועה אינה מהירה בזכות המבנה של הכבישים. יש בה הרבה רחובות ללא מוצא המאפשרים ביטחון יחסי לתנועת הולכי רגל. אין בסביבה שלה מטרדי רעש, היא רחוקה מכבישים סואנים. בלב השכונה יש פארק המאפשר תנועה בטוחה בתוך השכונה, ובצמוד אליו בית ספר יסודי. יחד עם זה, בעיות הנוגעות לשאר העיר זולגות אליה ומשפיעות עליה. למשל, המחסור בשבילי אופניים מגיל עמל גורם לעומסי תנועה באיזור בית הספר המגן בבקרים.

מאחר שיש מעט תושבים בשכונה, היכולת של התושבים לפעול מול העירייה הינה מוגבלת עד בלתי אפשרית. תנועת הירוקים תפעל למען הסביבה, וככזו אנחנו הסיכוי הטוב ביותר לשכונה לקדם את האינטרסים של תושביה.

ראש וראשון בבעיות הסביבה הוא מכון הטיהור. במשך שנים, מכון הטיהור מזרים רעל אל האוויר סביבו. תושבי גלגל המזלות והאיזור (בעיקר השכונה הקרובה, שביל החלב) מדווחים על ריחות עזים ועלולים לסבול אף מנזקים בריאותיים. הירוקים ידאגו להקים תחנת ניטור לזיהום אוויר בקירבה למקורות הזיהום. קמה של תחנה שכזו תבהיר לרשויות את היקף הבעיה ותקדם את פתרון הבעיה. זהו צעד בסיסי שהעירייה יכלה לבצע במהלך השנים. (וזה חינם).

בעיות נוספות נוגעות לאיכות התחבורה הציבורית (נושא סביבתי טהור), נושא שהעירייה יכולה בקלות לפעול לשיפורו ולו על ידי ריכוז ומעקב אחר התלונות. חלק נכבד מהבעיות בעיר הן בעיות ניהוליות הנובעות מחוסר תשומת לב ורצון טוב של העירייה.

בעיות התנועה בעיר ובעיקר הפקקים בבוקר המשפיעים על כל תושבי השכונה. למרות הקירבה של השכונה אל מגדיאל, הרי כאשר מדובר על הגעה אל איזור רמתיים, גם תושבי השכונה הזו נאלצים לעשות שימוש בכלי רכב פרטיים. הירוקים יפעלו להקמת רשת שבילי אופניים אמיתית בעיר. אנחנו נעודד את הילדים להגיע לבתי הספר ברגל ובאופניים ובכך נעזור להקל על העומסים ברחבי העיר ועל המחסור במקומות חניה.

כמו כל תושבי העיר, גם השכונה סובלת מההזנחה הכללית. מאחר שהיא חדשה יחסית, הדברים אינם כה בולטים, אבל עם הזמן הדברים ילכו ויחמירו. אל תחכו עוד 5 שנים, אל תיתנו לניהול שגוי של העירייה לפגוע בערך הנכסים שלכם.

בעיות הניהול הכושל של העייריה (גרעון של מעל 20 מליון ש"ח בשנת 2022) משפיעים גם על השכונה. אנחנו לא נשתף פעולה עם ניהול שגוי של המשאבים העירוניים. החלת עקרונות ירוקים וניהול נכון של העיר יביאו תועלת ישירה גם לאנשי השכונה.

אין בשכונה מספיק עצים, ועם ההתחממות הגלובלית התנועה במרחב הציבורי בלי הצללה תהיה פחות ופחות נעימה. הטיפול השגוי של העירייה בעצים יגרום לכך שבעתיד גם העצים הקיימים בשכונה עלולים להיעלם ממנה. בזכות הירוקים הוד השרון תשנה את מדיניותה לגבי תחזוקה ונטיעת עצים חדשים.


בעיה נוספת נוגעת לשטחים הפתוחים הגובלים בשכונה (במקביל לרחוב המגן). שטחים אלו הם חלק מתוכנית המתאר הר/ 2050 ובעתיד הקרוב יעברו תכנון מפורט. בשכונה יש יחסית לשכונות החדשות מעט תושבים, על כן, היכולת של תושבי השכונה להשפיע על התכנון העתידי בגבולות השכונה הינה מועטה מאוד. אנחנו כירוקים מתחייבים להחיל עקרונות סביבתיים אמיתיים על כל תוכניות הפיתוח העתידיות. ויש לשכונה מה לחשוש. העירייה הנוכחית שינתה את תוכנית המתאר באיזור 531 כך שהבניניים החדשים יהיו בני 14 קומות ולא 10 קומות כמו בתוכנית המקורית והיא צימצמה את השטחים הירוקים. (הר 1202)

בשנים הקרובות יקבע מה יהיה האופי העתידי של השכונה, כמה שטחים ירוקים יהיו באיזורים החדשים שיבנו והאם השכונה תמשיך להנות מהצביון הייחודי שלה בעיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *